.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لاهیجان شهر نمونه گردشگری، طبیعی و تاریخی جهان اسلام خواهد شد
با تصویب هیئت دولت ،شمال کشور قطب گردشگری جهان اسلام میشود، شهر لاهیجان نیز شهرستان نمونه گردشگری،طبیعی، تاریخی و مرکز گردشگری جهان اسلام خواهد شد.
لاهیجان شهر نمونه گردشگری، طبیعی و تاریخی جهان اسلام خواهد شد

همانگونه که شمال کشور قطب گردشگری جهان اسلام می شود، شهر لاهیجان نیز شهرستان نمونه گردشگری، طبیعی، تاریخی و مرکز گردشگری جهان اسلام خواهد شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا ،مهندس مهدی پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: شهرستان لاهیجان و 63 نقطه دیگر از استان گیلان به عنوان مناطق نمونه گردشگری پس از تصویب در سازمان و کارگروه گردشگری استان، خوشبختانه به تصویب رحیم مشاعی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور رسیده و جزء طرح های مصوب سفر ریاست جمهوری به استان گیلان می باشند.

وی افزود: با توجه به تصویب 63 منطقه نمونه گردشگری استان و لاهیجان به عنوان شهرستان نمونه گردشگری، طبیعی و تاریخی استان گیلان، امیدواریم که این برنامه ها به تصویب هیئت دولت نیز برسد.

مهدی پور ادامه داد: این 63 منطقه شامل 15 منطقه ساحلی، 4 منطقه ساحلی- تالابی، 7 منطقه کوهپایه ای- جنگلی، یک منطقه ساحلی- جنگلی، 12 منطقه کوهستانی- جنگلی، 10 منطقه کوهستانی، 6 منطقه جلگه ای، یک منطقه جلگه ای- جنگلی، 2 منطقه جلگه ای- تالابی، 3 منطقه جلگه ای- کوهپایه ای، یک منطقه میان کوهی و 3 منطقه کوهپایه ای می باشد.

وی تاکید کرد: شهرستان لاهیجان با دارا بودن تمام جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی و نیز با قدمت تاریخ شیعه و حکومت دیلمیان و سادات کیا می تواند اولین شهر نمونه گردشگری کشور و جهان اسلام باشد.

وی افزود: لاهیجان شهری است که مقبره شیخ زاهد استاد شیخ صفی الدین اردبیلی که جزء مروجین مذهب شیعه در سلسله صفوی بوده است، در آن قرار دارد که این مسئله علاوه بر تمام جاذبه های طبیعی و تاریخی مانند مساجد، بقعه ها، پل ها، تنها موزه چای کشور، تالاب امیر کلایه، نزدیکی به ساحل دریا و چشم اندازهای زیبا و منحصر به فرد آن می باشد.

مهدی پور خاطرنشان کرد: در انتخاب 63 منطقه نمونه گردشگری در استان سعی شده است که حداقل یک منطقه در تمام شهرستان های استان وجود داشته باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.138 seconds.